Saturday, April 5, 2008

Menteri Penerangan Malaysia, Ahmad Shabery Cheek berkata dalam pentadbiran Dr Mahathir dahulu ramai pemimpin Umno sendiri ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana dilihat mengancam keselamatan negara tetapi mengancam kepimpinan beliau.

Mereka seperti Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi semasa menjadi Ketua Pemuda Umno, ramai ketua bahagian, Datuk Kamaruddin Mohd Noor, Datuk Kamaruddin Jaafar, Dr Zambry Abd Kadir dan Ketua Bahagian Umno Bandar Tun Razak, " katanya.

Ahmad Shabery berkata bekas presiden Umno itu juga pernah mengingatkan perwakilan ke Perhimpunan Agung Umno 1997 bahawa kritikan perlu dibuat mengikut saluran parti iaitu melalui cawangan, bahagian dan Majlis Tertinggi tetapi bukan di luar parti.

"Itu kerana katanya kalau semua orang bercakap di luar mengkritik dan menghentam sesama sendiri, Umno boleh hancur dan saya bimbang kalau ini berlaku mungkin beliaulah orang yang boleh dianggap boleh menghancurkan Umno," katanya.

Kalau dulu di bawah kepimpinannya Umno mati, Umno musnah, tetapi nungkin kali ini UMNO akan dibatalkan pendaftaran dan mati dalam bentuk yang lain selepas ini, iaitu angkara Tun Dr Mahathir yang kita kisihi itu juga.

- petikan dari agendaly

5 comments:

Anonymous said...

Bukankah Tun Mahathir itu keturunan mamak. Pandai pusing-pusing cakap. Yang kau orang lantik dia jadi PM, kan kerja bodoh.

Lain kali kau lantik dia lah jadi penasihat yayasan perdana menteri biar habis malaysia kena jual. Macam pakistan dan india itulah walaupun satu bangsa, tapi tak pernah baik-baik. Auta juga...

Mukhriz yang jual TONGKAH kat china singapore itu, buat-buat jadi hero pula, konon suruh Pak Lah letak jawatan... Porrah...h

Anonymous said...

Pak Lah dah tangkis serangan-serangan yang datang, tapi Pak Lah tak sebut pun kenapa dia tak beri bonus dan honurium kepada kaki tangan kerajaan.

Kaki tangan awam adalah jentera kerajaan, jika jenterja tak dilayan dengan adil macam mana nak tolong.

Nak harapkan orang parti buat kerja, maka itulah yang kerjaan dapat sekarang. Orang parti sendiri sabotaj, dan nak pangkat sahaja. Tapi suruh buat kerja, dia tak buat, yang dibuatnya gelapkan wang parti.

PADAN AWAK...

Anonymous said...

Sejak zaman Tunku lagi, sejak lama dah, memang yang buat kerja parti ni orang-orang kerja kerajaan, yang tolong siang malam, dalam radio dan tv.

Orang parti mana mampu. Contohnya dalam parti pembangkang yang tak menang-menang sebab tidak ditolong oleh orang kerajaan.

Sebab tak dapat bonus, orang kerajaan kali ini tolong pembangkang. Sebab itu pembangkang menang. Sampai tak sangka-sangka. Sampai terkejut beruk!

Anonymous said...

belum apa-apa dah nak ternah babi oleh kerajaan baru selangor.

Ini nak macam singapore lah... nak macam pulau pinanglah...

BN ke BA ke sama.... tetap cina. nak pelihara BABI. Seratus juta pula tu (RM100)

Melayu apa dapat? Ini perkauman jutakah? Melayu hancur.... Islam hancur...

Anonymous said...

Assalamualaikum

Just nak tambah skit. Mohon jgnlh orang melayu cepat melatah dan terlalu bersikap perkauman. Tidak pernah tercatat dalam Al-Quran Islam itu hanyalah untuk org Arab dan Melayu sahaja. Kerana kita berasal dari nenek Hawa dan moyang Adam yang sama. Entah2 orang cina di negara ini lebih ramai yang Islam (Muslim sejati mengikut Al-Q & Sunnah)berbanding orang melayu yang banyak kalah dengan ujian wahan (cintakan dunia, takutkan mati). Islam adalah agama untuk semua. Ketakwaan adalah ukuran di sisi Allah. Bukan warna kulit dan bangsa. Ambillah ktibar apabila sesuatu kaum itu melalaikan dan membelakangkan Allah, Maka Allah akan gantikan dengan suatu kaum yang Allah cintai dan dia juga mencintai Allah......

P/S: Tetap bangga jadi Muslim yang berbangsa melayu..kerana ketinggian budi bahasanya dan elok budi pekertinya.