Sunday, December 7, 2008

Kerajaan Selangor Robohkan Sebuah Kampong

Zalim dan jahat sangat sikap kerajaan negeri selangor di bawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim kepada rakyatnya hingga tergamak merobohkan sebuah kampong di Batang Berjuntai (dua buah rumah termasuk 22 buah pondok - pondok ialah rumah penduduk meskin - tetapi dinamakan rumah kalau itu dipunyai orang berada/kaya) sampai hancur.

Samalah zalimnya fir'aun dengan rakyat Mesir. Samalah Sadam Hussin yang meletupkan penduduk sebuah kampong tapi akhirnya sadam menerima hukum bunuh oleh pemerintahan Pro Amerika di Iraq.

Sepatutnya kerajaan negeri kasilah rakyat itu akan tanah untuk buat rumah dan becucuk tanam, tapi ini tidak, yang sudah membena rumah dan sudah bercucuk tanam dimusnahkan pulak.

Sedih sungguh kezaliman ini. Mudah-mudahan satu hari nanti Allah turunkan bala bencana ke atas kerajaan negeri, seperti runtuhkan rumah-rumah di bukit antarabangsa itu.

Tuhan akan tunjukkan kuasa yang maha Agong itu. Samaada sedar atau tidak Menteri Besar Tan Sri, tak taulah. Muga-muga telinga dia tidak pekak, dan mata dia tak buta untuk melihat pengajaran dari tuhan nanti.

Apa yang berlaku selepas kerajaan negeri buat kerja terkutuk itu, ialah:

No comments: